Pong játék programozása
Zsár Benedek
2025-05-12
150
10-14
könnyű
letöltés
megosztás

Ebben a tutorialban egy egyszerű pong játékot fogunk létrehozni a Scratch platform segítségével, mely lehetővé teszi interaktív történetek, animációk és játékok könnyű elkészítését, anélkül, hogy mélyreható programozási ismeretekkel kellene rendelkezni.

1. lépés háttér

Először adjunk a projektünköz egy tetszőleges hátteret.

2. lépés szereplő

Hozzunk létre egy Ball nevű szereplőt, majd töröljük ki a macskát.

3. lépés mozgás

Másoljuk be a megadott kódot a Ball szereplőnkhöz, hogy egy pattogó labdát kapjunk.

4. lépés újabb szereplő

Adjuk hozzá a Paddle nevű szereplőt a játékhoz.

5. lépés irányítás

Másoljuk be a megadott kódot a Paddle szereplőhöz, hogy a játékos tudja irányítani azt.

6. lépés ütközés

Másoljuk be a megadott kódot a Ball szereplőhöz, hogy a labda megfelelően reagáljon a Ball; és a Paddle közötti ütközésekre.

7. lépés változó

Hozzunk létre egy változót a pontszám nyomonkövetéséhez.

8. lépés pontok

Alakítsuk át a kódot úgy hogy a pontjaink változzanak minden ütközésnél.

9. lépés még egy szereplő

Adjunk hozzá egy Line nevű szereplőt a játékhoz majd rendeljük hozzá hozzá a képen látható kódot az új szereplőnkhöz.

10. lépés Kész is a játék!

Indítsuk el a játékot. Ha mindent jól csináltunk egy Pong játékunk lett!